Bridging Europe: Στρατηγική ψήφος από τους Έλληνες στο πρόσωπο του Αλέξη Τσίπρα

Από το Bridging Europe ήρθε η πρώτη μετεκλογική δημοσκόπηση, η οποία στόχο έχει να ερμηνεύσει την επιλογή των Ελλήνων στις κάλπες τις περασμένης εβδομάδας. Η έρευνα διενεργήθηκε τηλεφωνικά σε δείγμα 1017 ατόμων, μεταξύ 23 και 25 Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με τα ευρήματα τις έρευνας οι ψηφοφόροι έκαναν την επιλογή τους περισσότερο με στρατηγικά κριτήρια (61%) παρά με ιδεολογικά (33%). Η επικράτηση βέβαια αυτή της στρατηγικής δεν αποδυναμώνει την ισχύ της ιδεολογίας, αφού στα πλαίσια της στρατηγικής ένας αριστερός ψηφοφόρος θα μπορούσε να εντάξει και τους ιδεολογικούς του στόχους.


Την ίδια στιγμή οι πολίτες ερμηνεύουν την επικράτηση του ΣΥΡΙΖΑ περισσότερο ως μία προσωπική νίκη του Αλέξη Τσίπρα (67%), επιβεβαιώνοντας έτσι την προεκλογική στρατηγική της Κουμουνδούρου που επικεντρώθηκε στο άφθαρτο πρόσωπο του Πρωθυπουργού.
Η σύνθεση της νέας κυβέρνησης, παρά τα παρατράγουδα που δημιούργησε στον τύπο, κρίνεται από το 46% των πολιτών ως Θετική/Πολύ Θετική, ενώ ένα εξίσου σημαντικό 38% την αξιολογεί αρνητικά.

Ως το σημαντικότερο ζήτημα της πολιτικής ατζέντας κρίνεται η ανεργία (42%), ενώ ακολουθούν η φορολογία (31%), το χρέος (20%) και το μεταναστευτικό με (7%). Σύμφωνα με τους αναλυτές  Δημήτρη Ραπίδη και Mario Schmidt, το 7% που κρίνει ως σημαντικότερο το ζήτημα της μετανάστευσης δεν θα πρέπει να συγκρίνεται με τα ποσοστά της Χρυσής Αυγής, αφού ως επιλογή συγκέντρωσε απαντήσεις από όλο το κομματικό φάσμα.

Το τελευταίο μέρος της έρευνας δείχνει πως οι ελπίδες των Ελλήνων πολιτών από την κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα είναι ακόμα μεγάλες. Το 42% των πολιτών προβλέπει πως η σημερινή κυβέρνηση θα καταφέρει να καταπολεμήσει αποτελεσματικά την διαφθορά και την διαπλοκή στη χώρα, ενώ το 40% πιστεύει ότι η κυβέρνηση θα κάνει το καλύτερο για να προστατεύσει τα αδύναμα στρώματα από την οικονομική κρίση, παρά την σκληρή συμφωνία που αναγκάστηκε να υπογράψει.

Διαβάστε περισσότερα στο http://www.bridgingeurope.net/post-elections-nationwide-poll-on-greece----september-25-2015.html