Ελληνικός τύπος και Δημοσκοπήσεις: Ξεφτιλίζοντας έναν επιστημονικό κλάδο.
Την Παρασκευή και το Σάββατο που μας πέρασαν ήρθαν στην δημοσιότητα δύο έρευνες κοινής γνώμης. Η πρώτη από το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και τον ΣΚΑΙ και η δεύτερη από το ανεξάρτητο think-tank Bridging Europe. Η πρώτη διενεργήθηκε μεταξύ 29 και 30 Μαρτίου και η δεύτερη μεταξύ 30 και 31 Μαρτίου.
Ας συγκρίνουμε, όσο μπορούμε, τα αποτελέσματα δύο ερευνών που διενεργήθηκαν περίπου τις ίδιες ημέρες του Μαρτίου:
Αναρωτιέμαι σε ποιες εταιρείες παραγγέλλουν τις συνεχείς δημοσκοπήσεις τους τα κόμματα και ποια ακριβώς εικόνα αποτυπώνεται σε αυτές. Δεν θα είχε ενδιαφέρον να μάθουμε κάποια στιγμή;
Γιατί είναι σίγουρο πως δημοσκοπήσεις σαν και αυτές που δημοσιεύονται από τον τύπο θα ήταν παντελώς άχρηστες ως εργαλεία στρατηγικού σχεδιασμού. Δημοσκοπήσεις σαν και αυτές είναι χρήσιμες μόνο για προπαγάνδα. Αλλά για πόσο ακόμα;
Και αν καίγεστε να μάθετε αν είναι το Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου Μακεδονίας ή το Bridging Europe περισσότερο αξιόπιστο μπορείτε να ρίξετε μία ματιά στις δημοσκοπήσεις που δημοσίευσαν πριν τις εκλογές του Σεπτεμβρίου.