Άνθρωπος αγράμματος …


Πάντα θεωρούσα πως ζω σε μία ελεύθερη χώρα. Δεν έχω αυταπάτες. Το ξέρω πως το πολιτικό σύστημα είναι σάπιο. Το ξέρω πως οι δυνατοί εκμεταλλεύονται τους φτωχούς. Ωστόσο, πάντα νόμιζα πως η ελευθερία της σκέψης υπήρχε. Υπήρχε και καθένας μπορούσε να την χρησιμοποιήσει όπως εκείνος ήθελε. Η σκέψη που βασιζόταν στην παιδεία. Και αυτή ανεξάρτητη την θεωρούσα. Βέβαια, όλα αυτά πριν μελετήσω τον νέο εκπαιδευτικό σύστημα της κ. Διαμαντοπούλου. Ένα εκπαιδευτικό σύστημα που έχει σε μεγαλύτερη εκτίμηση την γυμναστική και τις ξένες γλώσσες από την ιστορία. Την ιστορία, που σαν μάθημα την καταργεί.

Αφού το Υπουργείο Παιδείας έκανε αγώνες, τόσα χρόνια, να ταυτίσει την ιστορία με τα ονόματα και τις ημερομηνίες, με σκοπό τα παιδιά να την μισήσουν, τώρα την βγάζει από το πρόγραμμα των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου και την τοποθετεί στα μαθήματα επιλογής. Τα μαθήματα που ποτέ οι μαθητές δεν διδάσκονται, αφού το Υπουργείο ποτέ δεν κάνει τις απαραίτητες προσλήψεις. Και με αυτόν τον τρόπο η Ιστορία βγαίνει εντελώς από το πρόγραμμα.

Όλοι συμφωνούμε πως η Ιστορία, εκτός από ημερομηνίες και ονόματα, είναι ένα μάθημα που βοηθάει στην ανάπτυξη της κρίσης και της λογικής του ανθρώπου. Στην ηλικία των 16-18 το μάθημα αυτό είναι απαραίτητο. Και αυτό γιατί σε αυτή την ηλικία τα παιδιά αποκτούν πολιτική και κοινωνική συνείδηση. Μέσα από το μάθημα της Ιστορίας γίνονται δυναμικοί σαν χαρακτήρες με εγκέφαλους ελεύθερους και χρήσιμους για την κοινωνία.

Αφαιρώντας το μάθημα της Ιστορίας από τα σχολεία, το Υπουργείο, αλά και στο σύνολό του το σάπιο σύστημα που μας κυβερνάει, δεν μπορεί παρά να ποντάρει σε γενιές άβουλων πλασμάτων. Πλασμάτων άλογων έτυμων για πλύση εγκεφάλου. Πλάσματα που θα μπορούν να γίνονται υποχείρια του κάθε δημαγωγού, εξασφαλίζοντας του χρήμα, δόξα, εξουσία και δύναμη.

Η αφαίρεση της Ιστορίας από την διδακτέα ύλη του Λυκείου είναι το πρώτο βήμα για την κατάλυση της Δημοκρατίας. Μία δημοκρατίας που θα καταρρεύσει εάν τώρα που μπορούμε δεν την υπερασπιστούμε.